Nee eigenlijk niet. Het is wel een beetje dood. Alle oldskool modebloggers zitten op Instagram, YouTube of TikTok. Dat geeft juist veel kansen voor opkomende content bloggers op het web. Vogue en Elle are dying en hebben hub beste tijd gehad dus als je nu een goed blog begint met goede content waar mensen naar zoeken, naar de juiste trends en je content promoot op social media dan zijn er zeker nog kansen. Iedereen wil maar ontdekt worden op TikTok of Instagram, maar de markt is vol en je komt er nu echt niet meer tussen.
Als je in het Engels blogt en je richt op USA traffic dan kan je zeker nog een mooi fulltime inkomen verdienen door middel van gesponsorde content (guestposts met links) en door middel van display advertising zoals mediavine of raptive. 50.000 pageviews per maand? Reken op een mooie 2000 euro per maand. Dat is toch fijn? Je kan ook je eigen producten verkopen er een webshop aankoppelen. Je kan alle kanten op met verdienmodellen,maar bezoekers zijn wel nodig en die krijg je door goede content te maken.
Waar andere mensen met de mainstream media gaan zoals YouTube, podcasts en TikTok zie ik kansen op het web als blogger. Als professioneel fashion magazine met goede inspirerende content.
Van iammandyb.com, naar itismandy.com, naar itismandystyle.com. Itismandy rankte niet meer en de content was niet goed genoeg voor Google. De focus ligt nu op goede content dat ook echt rankt, op fashion, edgy, tomboy, emo, gothic en queer fashion (de toekomst) en op lifestyle en travelling. Maak van jouw blog geen dagboek blog, maar maak er echt een merk van. Dan kom je gewoon verder en kom je pro over.
Be an media merk,be an magazine, be pro! je komt er wel met onze tips;) volg mij en mijn merken!