Het is economische crisis, Alles is gewoon duur en onbetaalbaar geworden voor gewone mensen met een gemiddeld inkomen, mensen hebben minder geld te besteden en de prijzen blijven maar stijgen. Logisch dat we ze met allen shoppen bij Primark en de Action, toch? Ik denk dat er ook veel gestolen wordt tegenwoordig, zeker met die zelfscan kassa’s.
De Action is razend populair in Nederland (en daarbuiten), en dat is geen toeval. Elke dag stappen duizenden mensen binnen voor “even snel wat” — en komen vaak met een volle mand weer naar buiten. Maar waarom kopen zóveel mensen bij de Action? En zijn die producten eigenlijk wel goed?
De slakkengel is helemaal top. Lees hier meer over de slakkengel van de Action.
Waarom kopen zoveel mensen bij de Action?
1. Lage prijzen, altijd
De allergrootste reden is simpel: prijs. Bij Action kun je van alles kopen voor extreem lage bedragen. Van schoonmaakmiddelen tot decoratie, van snacks tot notitieboekjes — alles lijkt goedkoper dan elders.
Dat maakt Action aantrekkelijk voor mensen die op hun budget willen letten, maar tóch niet willen inleveren op hoeveelheid of variatie.
2. Grote variatie aan producten
Bij de Action vind je letterlijk van alles wat:
- Huishoudelijke producten
- Kantoorartikelen
- Make-up en verzorging
- Speelgoed
- Kleding en sokken
- Gereedschap
- Tuinspullen
- Decoratie en seizoensproducten
Die enorme variatie maakt de winkel aantrekkelijk voor een breed publiek. Veel mensen vinden het leuk om even “rond te neuzen” en komen altijd wel iets tegen wat handig of leuk is.
3. Steeds wisselend aanbod
Action verandert wekelijks (soms zelfs dagelijks) het assortiment. Daardoor voelt het altijd als een soort “schatzoeken” — je weet nooit precies wat je gaat vinden.
Mensen komen daarom regelmatig terug, bang om iets leuks of voordeligs te missen. Dat zorgt voor een verslavend effect.
4. Seizoensaanbod en trendgevoelige items
Rond feestdagen zoals kerst, Pasen of Halloween heeft Action vaak originele én goedkope decoratie. Ook speelt de winkel goed in op trends, zoals interieurstijlen (denk: boho, minimalistisch, Scandinavisch) of populaire hobby’s (zoals bullet journaling of DIY).
Low budget winkels zijn nu erg trending en de Action doet het erg goed en het is zelfs populairder dan de Blokker (die failliet is). Ook de Hema heeft te maken met concurrentie van Action.
Action heeft prima betaalbare producten en ik ben er tevreden mee
Hoe denk jij over de action en de producten?